ponedjeljak, 18. siječnja 2016.

DIY: 'Bullet Journal' planer


Početkom svake godine veselimo se, između ostalog, i novim planerima! Raduju nas friški novi rokovnici koji čekaju da ih ispunimo planovima i zadacima. Kao što smo već pisale, bilježnice i planere već godinama kupujemo u lega-lega shop-u, i to je naš omiljeni brend papirnatih proizvoda, bez konkurencije! Kako ove godine u ponudi nisu imali rokovnike za 2016-u, odlučile smo ga napraviti same od obične lega-lega bilježnice sa tvrdim uvezom! Iako smo i prije same pravile planere prilagođene našim potrebama, prošle godine smo slučajno naišle na 'Bullet Journal' analogni sistem planiranja i učinio nam se savršenim! O čemu se radi? 'Bullet Journal' je način planiranja koji se temelji na sažetom upisivanju zadataka, planova i događanja koje dodatno opisuje niz jednostavnih oznaka! Pregledan je i ne oduzima puno vremena! Sve što trebate je odabrati neku lijepu bilježnicu i uzeti omiljene olovke! Krenimo!

Za početak odaberite oznake koje ćete koristiti i na prvoj strani bilježnice napravite kazalo! Ovo nije neophodno, ali je zgodno za slučaj da imate puno oznaka! Mi smo za zadatke odabrale točkicu, koju lako pretvorimo u 'X' kada je zadatak obavljen, ili u '>' ako zadatak nije obavljen i prenosimo ga u neki drugi dan! Događaji su nam označeni sa trokutićem, važni unosi sa '!' itd.


Iduće na redu što trebate napraviti je indeks strana! Za ovaj indeks ostavite, recimo 4 strane, to bi trebalo biti dosta, a nakon te četiri strane počnite sa unosom broja stranica. Ne morate odmah numerirati sve stranice, za početak će dovoljno biti nekih 20ak, a ostalo ćete kasnije! Indeks će vam olakšati kasnije snalaženje u planeru pa ćete tako vrlo brzo moći naći što god tražili!


Nakon indeksa napravite godišnji plan u koji ćete unositi samo najbitnije datume (recimo rođendane, godišnjice, putovanja i sl.)! Mi smo podijelile svaku stranicu na tri rubrike tako da nam na svaku stanu po 3 mjeseca! Ovaj godišnji plan vam omogućuje da već na prvi pogled imate pregled najvažnijih događanja koja zahtijevaju pripremu puno unaprijed ili datuma koje ne smijete zaboraviti!


Nakon godišnjeg plana slijedi mjesečni plan! Mi smo na jednoj strani rukom ispisale kalendar radi lakšeg snalaženja, a vi možete i isprintati neki lijepi kalendar i zalijepiti ga, iako ni to nije neophodno, uvijek možete koristiti i kalendar koji imate u mobitelu!


Na iduće dvije stranice smo napravile sažeti plan za cijeli mjesec. Na lijevoj stranici smo ispisale datume i dane, a desnu smo ostavile za popis zadataka! Uz datume upisujemo važne događaje, planirane aktivnosti pa čak i dane kada planiramo ići u šoping, kada trebamo zaliti cvijeće, platiti račune, liječničke preglede i sl. - tako, kao i u slučaju godišnjeg pregleda, sve vidite na prvi pogled. Ovdje možete bilježiti i važne događaje nakon što su se desili! Na popis sa desne strane stavljamo sve ono što planiramo taj mjesec napraviti - ovdje ispred upisa stavljamo oznake ovisno o tome da li se radi o zadatku, događaju ili nečem što želimo bolje istražiti! Ono što ne uspijemo izvršiti jednostavno ćemo dopisati u plan za idući mjesec!




Iduće stranice su izdvojene za blog i planiranje postova! Sa lijeve strane se nalazi popis planiranih postova ispred kojih naknadno upisujemo brojeve kako su objavljeni, a sa desne strane smo napravile tablicu u kojoj bilježimo i pratimo promociju postova na društvenim mrežama i sl.




I na kraju slijedi dnevni planer u koji bilježimo sve što određeni dan trebamo napraviti, detaljnije, ali ipak sažeto! Za svaki dan koristite onoliko mjesta koliko vam je potrebno, nema unaprijed zadanih rubrika već idete sa upisima dan po dan!


Iako vam se možda na prvu ruku čini da je oko izrade ovog planera puno posla, vjerujete da vrijedi izdvojiti mrvicu više vremena jer je ovakav način potpuno prilagodljiv vašim potrebama i jako pregledan! Osim toga, dane kada nemate što za upisati jednostavno možete preskočiti pa ne ostaje praznih mjesta kao kod gotovih planera. Također, bilo gdje možete ubaciti razne popise (popis stvari za zimovanje/ljetovanje, popis za razne rođendane i proslave...), samo ga dodajte u indeks i nastavite dalje sa dnevnim planovima! Svi zaljubljenice i zaljubljenici u Bullet Journal sistem i oni koji će to tek postati, za sve koji žele dodatnu inspiraciju, tu su i Bullet Journa Hrvatska i Bullet Journal Zagreb stranice na facebooku pa svratite, lajkajte i uključite se u zajednicu! ;)


Nekoliko stranica možete izdvojiti i za planiranje jelovnika, ali kako smo mi često na klopi kod baka i djeda, ovo nam nije neophodno već koristimo jednu zgodnu besplatnu aplikaciju na mobitelu koja se zove 'Easy Menu Planner' i u koji možete sami unositi jela koja pravite sa sastojcima koji su potrebni i zatim ih dodavati u kalendar, a aplikacija na osnovu toga pravi popis za kupnju!

Zgodna je i besplatna aplikacija koja služi za planiranje odjevnih kombinacija - 'Stylicious'! Pomoću nje unaprijed možete isplanirati što ćete koji dan obući pa tako nećete svako jutro gubiti vrijeme razmišljajući, što znači koja minuta duže za spavanje! ;) Ova aplikacija funkcionira po principu unosa fotki i planiranja outfita koje zatim unosite u kalendar! Zahtjeva malo više vremena, ovisno o tome kolika vam je garderoba, ali mi smo tome doskočile tako da svaki dan uslikamo komade koje planiramo sutradan obući! Nakon nekog vremena ćemo imati bazu komada koje najviše nosimo!


E sad kad ste bili toliko strpljivi i uspjeli doći do kraja posta, vrijeme je da vas nagradimo! :) U suradnji sa lega-lega brendom, darujemo vam tri bilježnice (A4, A5, A6) sa tvrdim uvezom savršene za pravljenje planera, za pisanje dnevnika, za školu ili faks! :)





Sve što trebate napraviti je:
  • podijeliti na vašem zidu pod opcijom javno fotku darivanja (ovu iznad) koja će biti objavljena na našem facebook timeline-u i nalazit će se u albumu Timeline Photos
  • ostaviti komentar ispod iste te fotke (ne ispod statusa!),
  • ako vam se sviđa Maje Zmaje blog, lajkati nas na fejsu, ali ovo nije neophodno! ;)
Sretnu dobitnicu ili dobitnika izabrati ćemo uz pomoć random.org-a i objaviti ćemo 25.1.2016.! 

Ako vam se sviđaju ove bilježnice svakako svratite na lega-lega web ili u trgovinu u Osijeku, a pratiti ih možete i na lega-lega fejsu gdje ćete najprije saznati o novitetima i popustima pa stisnite lajk! ;)



Imate li planer? Na koji način ga vodite?
Kupujete li gotove ili pravite sami?
Znate li neke zgodne aplikacije za organiziranje?

Pišite nam i uključite se u nagradnu igru!

Nadamo se i da smo vas motivirale da, ako već niste, novu godinu započnete sa potpuno novim načinom planiranja! :) 

Ugodan početak tjedna i sretno svima!:)
Maje


Broj komentara: 28 :

  1. Odlično odrađen planer, jasan, organizovan i praktičan. Super post i tutorijal! :)
    Vesna - Home Chic Club

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Vesna! :) Nama je baš sjeo ovaj način planiranja pa smo htjele podijeliti sa ostalima, možda nekom pomogne biti organiziraniji! :)

      Izbriši
  2. planer nemam, ali ovaj bi bio savršen poklon sestri za organiziranje vjenčanja :D
    vjerno pratim postove i svaki put oduševite! pozdrav. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala puno Marija! Drago nam je da ti se sviđa ovo što radimo! :) Sigurna sam da bi ova bilja bila super za planiranje vjenčanja i nadam se da ćeš sudjelovati na fejsu! <3 Sretno!

      Izbriši
  3. Divno.Odradila sve.

    Vrhunski.planer za organiziraniji Zivot.

    Claudia Kovacic

    OdgovoriIzbriši
  4. Joj, super vam je planer. :) Ja ih obožavam i već nekoliko godina ih sama pravim - to mi je postala omiljena aktivnost na početku godine. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Petra! :) I hvala što si svratila, ne znam kako nam je do sada promakao tvoj blog, ali evo od sada pratimo! :) Odoh zaviriti! ;) <3

      Izbriši
  5. Ti se stvrano snalaziš u tom svom planeru??? I stvarno su ti dosta te male rubrikice (po četiri dana na jednu stranicu???)? Ja na jedna dan potrošim par stranica, a moram planirati unaprijed, al to se onda sve mijenja još barem 5 puta pa non stop prepravljam da bih imala zadnju varijantu (i znala uopće što je zadnje, tj. važeće).

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hahahha pa ja se odlicno snalazim u svom planeru jer sam sistem odabrala prema svojim potrebama! Meni odgovara unos u natuknicama jer da moram pisati vise strana po danu odustala bi prije nego bi pocela! Toliko vremena nemam, a niti cega za pisati! To sto su na fotkama 4 dana na jednoj stranici je slucajno, nekad bude samo jedan dan, a nekad dan i preskocim! Tebi bi mozda bolje odgovaralo da napravis registrator planer u koji stranice mozea lako stavljati i vaditi! Odlican primjer mozes naci ovdje http://organizirajtese.blogspot.hr/2016/01/planer-2016-izrada-predlozaka.html?m=1! ;)

      Izbriši
  6. Prošle godine sam prvi puta sama radila planer, ali mi se taj sistem koji sam radila nije pokazao dobrim pa ove godine radim drugačiji, imam još 10.-12.mj za završiti :D valjda će mi biti bolji, svake godine moram malo usavršiti :)
    Ovaj bullet journal mi se čini odličnim, šteta što prije niste objavile ovaj post :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tako i treba, svake godine malo doradiš, jednostavno neke stvari skužiš tek nakon što ih koristiš neko vrijeme! Sigurna sam da će i moj planer do kraja godine doživjeti promjene! Ako imaš neke savjete samo šibaj u komentare! ;) A post je trebao ići ranije, prije nove godine, ali eto nismo uspjele sve dogovoriti na vrijeme! ;)

      Izbriši
    2. Vratila sam se ove godine na vremensko planiranje, upisala sam na lijevi rub od 6h do 00h (toliko imam crta). Prošle sam godine imala samo po danima ali mi je totalno zbrkano i neuredno ispalo jer mi je to planer/dnevnik tj. sve pišem unutra. napravila sam 8 stupaca, svaki dan u tjednu jedan stupac + tokom tjedna što moram obaviti. Stupce sam žutom bojom iscrtala, radne dane crnom, neradne rozom (i nazive praznika i blagdana da napokon znam kad je što), zlatnom sa šljokicama satove. bitno mi je dosta boja jer mi je onda ljepše i preglednije.

      Izbriši
    3. To sigurno sjajno izgleda! Ja sam za početak ovako šturo, a kasnije će garant bit cifranja! ;) Meni odgovara raspored po danima jer u biti rijetko što mogu baš u sat isplanirati zbog malog (on diktira raspored) pa mi je dovoljno da znam što koji dan sve moram napraviti, a onda se prilagođavam! :)

      Izbriši
  7. Sviđa mi se tvoja organiziranost i urednost :D Da ja bar mogu takva bit hah. Imam valjda 5 prastarih biljeznica koje mi sluze kao rokovnici/planeri sto vec i posvuda sve pisem i zaboravim gdje sam sto zapisala. I jos su i pokidane napola jer su meki uvez pa mi se korice razdvoje u torbi. Treba mi jedan dobar koji ce zamijenit sve biljeznice. A aplikacija sam hrpe skidala, al nekako ih brzo prestanem pratit. Sad cu skinut neke bas kad ste me podsjetile :D trenutno imam samo krcato notes aplikacija i podsjetnika.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. :) Hvala! <3 O urednosti bi se dalo raspraviti, a oko organiziranosti se trudim! Treba vremena da nađeš sistem koji ti najbolje odgovara, ali je važno da pažljivo odabereš bilježnicu za planer koja će ti potpuno odgovarati! To ne mora biti neki skupi rokovnik, možda već imaš neku bilježnicu sa tvrdim koricama koju možeš srediti malo (ideje za to možeš naći i kod nas na blogu)! Možda bi ti bio dovoljan i neki manji, tipa A6, on ti neće zauzimati puno mjesta, a stane čak i u manje torbice! :)

      Izbriši
  8. FB: Rajka Kovačević
    Prelijepo darivanje, sretno svima! :)
    Hvala za giveaway!

    OdgovoriIzbriši
  9. Draga Hana, hvala ti puno što si sa nama podijelila svoje iskustvo i informacije o Bullet Journal grupama! Svakako ćemo ih provjeriti! Kužim tvoje zahtjeve, iste smo po tom pitanju i ako nije sve kako treba, nekako mi padne entuzijazam! ;) Na sreću, mi u Osijeku imamo lega-lega trgovinu u kojoj kupujemo bilježnice tvrdih korica i razne planere od kad su otvorili i oni nam savršeno pašu, i kvalitetom papira i dizajnom, a dovoljno su debele za cijelu godinu, bar nama! Stvarno ne znam da smo se ikada srele sa sličnim rokovnikom i ne pada mi na pamet gdje bi uopće tako nešto tražila! Nadamo se i mi da će ovaj post pomoći ljudima da se upoznaju sa Bullet Journal načinom planiranja i isprobaju ga! Volimo biti od koristi! ;)

    OdgovoriIzbriši
  10. A taman sam uzela mjesec dana da budem bez fejsa xD Ništa, budem drugi put sudjelovala :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Svaka čast! Držim palčeve da ne bude preteško! ;)

      Izbriši
  11. OMG, ovo je odlično odrađeno!
    Jako sam bila tužna što Lega-lega ove godine nema rokovnike, i toliko sam kukala da mi je legica odlučila sama napraviti rokovnik. Baš putuje prema meni i nestrpljiva sam.
    Ovaj vaš post je došao kao naručen, moram ga pomno proučiti i pokrasti ideje. ;)
    Najviše se divim ovom planiranju blog postova, ja od Božića ništa nisam radila ni objavila. :O

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Svaka čast legici! Baš me zanima kako je ispao, javi nam! :) Ja za blog imam i jednu posebnu bilježnicu u kojoj razrađujem ideje, ovo je samo ukratko, da imam pregled! ;) Drago mi je da si zadovoljna! <3

      Izbriši
  12. Puno uloženog truda, super izgleda!
    Fb Ljubica Baranašić

    OdgovoriIzbriši

Voljele bi čuti vaše mišljenje!