srijeda, 1. veljače 2017.

DIY: Suknja punog kruga


Od svih odjevnih komada u ormaru, najdraža mi je bila jedna obična crna vintage suknja punog kruga! Kupljena je na buvljaku i morala sam ju prepraviti jer je bila premala. Nosila sam ju stvarno dugo, a kada je konačno prestala biti nosiva, kao da više nisam znala što obući! Sve mi je bilo bezveze, a nigdje nisam mogla naći sličnu suknju koja je bila dovoljno dugačka i od materijala koji se neće ofucati nakon dva pranja. Kada sam skužila da jednostavno nema šanse da nađem što želim, pokušala sam naći tkaninu i sama sašiti suknju. Ni to mi nije polazilo za rukom sve do negdje sredine prosinca prošle godine kada mi je Ana iz Dream-a rekla da su u Bagatu dobili super čvrsti keper!  (Hvala Ana! :)) Odmah sam kupila 1,5 m i već isti vikend sam si sašila suknju! Sašiti suknju punog kruga sa elastičnom pasicom je lakše nego što mislite pa stvarno nema razloga da ne pokušate!

Potrebno:

nerastezljiva tkanina*, elastična traka, krojački metar, krojačka kreda, škare, pribadače, mašina za šivanje.

* Moja suknja je dužine do koljena pa sam uzela 1,5 m dužine, ali Vama će možda trebati i manje ovisno o dužini suknje i Vašoj visini. Prije nego kupujete izmjerite se (postupak broj 1) i izračunajte koja dužina tkanine će Vam trebati ovako:

2 x (polumjer kruga + dužina suknje + cca 2 cm za šavove) 

Za suknju će Vam biti potreban kvadrat sa stranicama jednakim toj mjeri!

Pošto sam nedavno imala nezgodu sa karticom, sve fotke za ovaj tutorial su nestale zauvijek! Ipak, odlučila sam ga objaviti jer na netu ima mnoštvo uputstava za šivanje suknje punog kruga (za koje ću Vam dati linkove u nastavku posta) pa sam smatrala da nije neophodno imati fotke koraka, ali ću Vam ipak ukratko objasniti postupak!

Postupak:

Iako u većini tutoriala navode da treba izmjeriti obim struka, ja sam mjerila obim bokova jer mi suknja mora preći preko guzice kad ju oblačim pa sam tako bila sigurnija da neću zapeti! ;) Obim koji ste obili trebate preračunati u polumjer što možete pomoću formule:

obim = 2 x polumjer x 3,14

Ako Vam treba polumjer formula će glasiti:

                                                                 polumjer =  obim / 2 x 3,14

Nakon toga izmjerite željenu dužinu suknje i zabilježite sve mjere na papir pa odrežite elastičnu traku koja će biti pasica tako da ste ju malo nategnuli oko struka i ostavili dovoljno mjesta za šav! 

Ako Vam se neda računati, možete koristiti i ovu super zgodnu aplikaciju pomoću koje ćete lako sašiti čak tri vrste suknje!

Tkaninu preklopite na pola pa ponovo na pola. Počevši od kuta gdje je tkanina spojena u svim smjerovima izmjerite polumjer koji ste izračunali u prethodnom koraku, a zatim od te oznake izmjerite još dužinu suknje uvećanu za 2-3 cm za šavove! Kako prenijeti mjere na tkaninu možete pogledati ovdje, a ako želite da vam kroj ostane, kako ga nacrtati na papiru pogledajte ovdje! Kada ste označili sve mjere izrežite tkaninu!

Slijedi spajanje elastične trake za suknju! Elastičnu traku sam sašila tako da se donji rub nalazi s unutrašnje strane kao u ovom tutorialu, a ako želite da se guma nalazi sa vanjske strane koristite ovaj tutorial

Sve što vam preostaje da napravite je da porubite suknju za što možete koristiti ovaj ili ovaj tutorial, ovisno o tome što vam je lakše!

Ova crna suknja od kepera je trenutno meni najdraži komad u garderobi i osim što je super udobna, kombinira se na bezbroj načina! Možete ju nositi u casual varijantama sa jeans košuljom ili običnom majicom kratkih rukava, u nešto ozbiljnijim varijantama sa nekom finom košuljom, zimi na veste i čizme, a ljeti sa topovima i sandalama pa čak i patikama! Ovakva jednostavna suknja je toliko svestrana da bi bilo šteta da nešto slično nemate u svom ormaru! ;)









Iako se možda komplicirano na prvu, stvarno nije! Uz sveukupno dvije mjere, malo osnovne matematike, par šavova i maksimalno dva sata vašeg slobodnog vremena, dobit ćete suknju kakvu želite i uštediti si hrpu novca! Ovo je uistinu projekt za početnike u šivanju pa nema razloga za strah! Osim toga, od tkanine i elastične trake koje vam ostanu nakon šivanja suknje možete napraviti i super zgodnu pernicu za planer! :)

Što kažete, hoćete li pokušati?
Da li ste već nešto sami sebi šili?
Da li bi voljeli na blogu vidjeti više ovakvih tutoriala?

Pišite, šaljite fotke, uživajte i budite kreativni! :)

Pozdrav od Maje

4 komentara :

  1. joj joj! morat ću je nekako napravit il barem je dat napravit! jaaako mi se sviđa :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. :) Ma ovo stvarno možeš sama, ako imaš mašinu za šivanje ili ako ju možeš posuditi! Vjeruj mi! Baš mi je drago da ti se sviđa i znaš da bi voljela vidjeti fotkice ako probaš! <3

      Izbriši
  2. Super. Gdje kupiti jaku elasticnu pasicu za koznu jaknu?
    Hvals

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vjerujem da imaju u Bagatu ili sličnim trgovinama!

      Izbriši

Voljele bi čuti vaše mišljenje!