petak, 26. siječnja 2018.

U KUHINJI: Ukiseljene čičoke


Dok sam bila mala, od kiseline sam najviše voljela kisele krastavce, naravno! Mogla sam ih jesti same i, da me nisu zaustavljali, vjerujem da ne bi stala dok ne bih ispraznila staklenku. U kisele mrkve i cvjetaču sam se zaljubila nešto kasnije, u kisele tikvice tek nedavno, a papriku i zelenu rajčicu nikada nisam zavoljela. Danas da me netko pita što mi je najdraže od kisele zimnice, rekla bih bez razmišljanja: čičoke! Za tu ljubav je zaslužna moja sestra, koja se jedan dan pojavila sa posudicom žarko žutih, kiselih i savršeno hrskavih gomolja. Moram priznati da mi je laknulo kad su dečki odbili probati, jer sam ih tako sve mogla zadržati za sebe! :) Jela sam ih po malo i uživala, a kada su napokon došle u sezonu, uhvatila sam se posla! 


Čičoke su vrlo zdrave, imaju nisku kalorijsku vrijednost, lako se uzgajaju (rastu gotovo kao korov), a i povoljne su na tržnicama! Možete ih kiseliti, praviti na salatu, peći u pećnici ili kuhati. Sve su ovo razlozi da im date šansu, ako do sada već niste! Mali savjet za kupovinu čičoka jest da birate one oblije i krupnije što će vam olakšati guljenje. Ako nema takvih, vjerujete da je ova zimnica vrijedna to malo dodatnog truda! Sezona im još uvijek traje pa ih potražite na tržnicama već ovaj vikend!


Ukiseljene čičoke

Sastojci:

400 g čičoka
1 l vode
140 g soli
1,5 dl bijelog octa
5 cijelih zrna pimenta (cca)
2 žličice zrna goruščice
1/4 žličice kurkume

Postupak:

Ogulite čičoke i narežite ih na ploške. Dodajte sol u vodu i miješajte dok se ne otopi pa stavite čičoke u otopinu i ostavite na hladnom mjestu preko noći. Ocijedite čičoke, prebacite ih u steriliziranu staklenku i pritisnite. Jednu žličicu sjemenki goruščice usitnite u mužaru, a ostatak ostavite kao cijela zrna. Pomiješajte ocat i začine pa prokuhajte do ključanja i prelijte preko čičoki. Za slučaj da vam fali tekućine, tj. da čičoke nisu potpuno potopljene, dodajte još prokuhanog octa. Zatvorite i ostavite oko mjesec dana da odstoje na tamnom i hladnom mjestu.




Čičoke su meni najfinije u nekom slasnom sendviču, ali pašu uz bilo što uz što inače jedete kiselu zimnicu. Ja ću ovaj vikend pripremiti novu turu, jer prethodna nestaje brzinom svjetlosti. Na sreću, baka je pristala posaditi ovu gomoljastu biljku, tako da smo za iduću sezonu osigurani!

Da li ste već probali ukiseljene čičoke ili čičoke uopće?
Ako ste ih već spremali, na koji način su vam najukusnije?
Koja vam je omiljena kisela zimnica?

Nadam se da ćete isprobati ovaj recept, a u tom slučaju svakako javite utiske!

Hvala na čitanju i ugodan vikend!:)

Pozdrav od Maje

4 komentara :

  1. moram ovo probati... hvala na receptu :)
    nakitić tina

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nadam se da će ti se svidjeti, meni je ovo bilo otkriće! :) I hvala tebi što si svratila! <3

      Izbriši

Voljele bi čuti vaše mišljenje!